مدیریت ارتباط با مشتری فروشگاه آنلاین

مدیریت ارتباط با مشتری فروشگاه آنلاین CRM

مدیریت ارتباط با مشتری فروشگاه اینترنتی آنلاین

از دیدگاه آموزشی، نحوه برقراری ارتباط با مشتریان، عامل اساسی و مهمی در کسب مزیت های متمایز برای یک فروشگاه آنلاین به حساب می آید. علاوه بر این، مدیریت ارتباط با مشتری عاملی موثر در افزایش رقابت پذیری فروشگاه های آنلاین میباشد؛ به گونه ای که با ایجاد روابط بهتر و اثربخش تر با مشتریان ، فروشگاه ها می توانند در رقابت با سایر رقبا به پیش بروند. در گذشته، مشتریان از طریق تلفن یا به صورت حضوری سفارش خود را به فروشگاه ارائه می کردند و سپس منتظر می ماندند تا سفارش آنها توسط بخش خرید پردازش و سایر مراحل لازم طی شود تا اینکه کالا تحویل ایشان گردد. اما امروزه مشتریان قادرند از طریق اینترنت در کمترین زمان ممکن سفارش خود را ارائه داده و سپس با کمترین قیمت و هزینه بر جریان سفارش خود تا زمان تحویل گرفتن کالا نظارت داشته باشند.  

با توجه به توضیحات فوق، نگرش های راهبردی و فرآیندهای عملیاتی مدیریت ارتباطات با مشتری قادر است دید یا تصویری جامع از مشتریان در طول زمان و به طور پیوسته ارائه نماید و یا از طریق کانال های مختلف از جمله وب جهان شمول، فروش مستقیم، مراکز تلفنی بازاریابی از راه دور، پست الکترونیکی و … مشتریان جدید را شناسایی، جذب و حفظ کند. در یک فروشگاه آن لاین کارا و اثربخش ، فرآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری به ترتیب زیر تعریف می شود:

  • تعاملات مشتریان
  • مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه عملیاتی
  • مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه تحلیلی
  • شخص سازی

تعاملات مشتریان:  فرآیندهایی از قبیل فروش، بازار یابی و خدمت رسانی به مشتریان و … را شامل می شود به گونه ای که در آن سعی می شود از طریق کانال های مختلف، نظیر اینترنت، مراکز ارتباط تلفنی، شبکه های محلی و داخلی و … بهترین خدمت رسانی به مشتری صورت گیرد.

مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه عملیاتی: عبارت است از اتوماسیون و یک پارچه کردن فرآیندهایی که با مشتری در ارتباط است. در این معنی تمامی بخش های فروشگاه که به طور مستقیم یا غیر مستقیم با مشتری در ارتباط می باشند با استفاده از تکنیک های مدیریت ، تجربیات، اطلاعات و دانش خود را در اختیار سایر بخش ها قرار می دهند، به گونه ای که تمامی بخش ها بتوانند اطلاعات مفید و جامعی در مورد مشتریان خود در اختیار داشته باشند و خدماتی کاملا سفارشی شده به مشتری ارائه نمایند. در این رابطه بر اساس نوع فناوری اطلاعات استفاده شده و نیز ماهیت خدمت یا فرآیندی که الکترونیکی شده است، ابزارهای مختلف مدیریت ارتباط با مشتری طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد.   

مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه تحلیلی: عبارت است از تحلیل داده های گردآوری شده از طریق ابزارهای عملیاتی

مدیریت ارتباط با مشتری، به منظور مدیریت بهینه عملکرد فروشگاه. بر اساس این دیدگاه در فروشگاه سعی می شود از فناوری اطلاعات علاوه بر گردآوری اطلاعات در راستای تحلیل اطلاعات مشتریان و ارائه اطلاعات تحلیل شده در پشتیبانی از تصمیم نیز استفاده شود .   

شخص سازی : عبارت است از استفاده از فناوری های جدید و سنتی مبنی بر وب به منظور تسهیل برقراری ارتباط با مشتریان و شرکای کاری . در این زاویه سعی می شود از فناوری اطلاعات برای کسب شناخت کافی از نیازمندی های مشتریان استفاده شود، به گونه ای که بتوان خدمات مشتری را به هر مشتری با توجه به ویژگی ها و علایق شخصی وی تنظیم و ارائه نمود.   

مدیریت زنجیره عرضه

یکپارچگی کارکردهای مختلف مدیریت زنجیره عرضه که در فرآیندهای تجارت الکترونیکی وجود دارند، یکی از مهمترین اقدامات توسعه یک فروشگاه آنلاین می باشد. مدیریت زنجیره عرضه عبارت است از یکپارچه شدن سیستم های ارتباطی از دورترین عرضه کننده تا مشتری نهایی. یکپارچه کردن این زنجیره با استفاده از فناوری های جدید اطلاعاتی و ارتباطی مزایای اقتصادی و رقابتی زیادی به دنبال دارد. اما مهمتر از این مساله مدیریت زنجیره عرضه می باشد؛ به این معنا که اقدامات لازم در راستای بهینه کردن فرآیند یکپارچه سازی صورت گیرد.   

عملیات اصلی کسب و کار

یک فروشگاه تجاری برای ارتقای بهره وری و افزایش رضایتمندی مشتریان ملزم به توسعه و اجرای سیستم پردازش مناسب به منظور پشتیبانی از عملیات اصلی خود می باشد . به عبارت دیگر یک فروشگاه به عنوان یک سیستم باز، از مجموعه ای از

عناصر و روابط تشکیل شده است. این عناصر و روابط در تعامل با یکدیگر ورودی های این سیستم را به خروجی های مورد نیاز مشتری تبدیل می کند. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود.   

  • مدیریت منابع انسانی
  • امور مالی
  • مدیریت بازاریابی
  • امور حقوقی
  • واحد تدارکات

فروشگاه های آنلاین در تلاش می باشند تا تعامل این عناصر را با یکدیگر به گونه ای برقرار کنند که بهترین عملیات پردازش و تبدیل بر روی ورودی های سیستم (نیروی انسانی، مواد اولیه، سرمایه، ماشین آلات، ساختمان و… ) صورت گرفته و بهترین خروجی (محصول، خدمات مشتری، سود، اثرات اجتماعی و… که با شاخص های نظیر رضایت مشتری، رضایت عرضه کننده و رضایت صاحبان سرمایه سنجیده می شود) از آن حاصل شود .   

(Ord Site) معنای بهینه سفارش طراحی وب سایت

O: Optimization order, R: Rearrange, D: Design & Development of website content; Digital Marketing, S: Seo & Social Networks Industrial Promotion, I: Investigation best high-tech programming methods

ORDSITE مرجع مطمئن طراحی سایت و بهینه سازی وبسایت برای موتورهای جستجو، سئو SEO حرفه ای؛ طراحی وب سایت تخصصی موسسات، پزشکان، املاک، اشخاص، فروشگاه اینترنتی؛ تولید محتوای بهینه وب سایت و فروشگاه اینترنتی؛ طراحی اپلیکیشن مبایل اندروید و IOS

طراحی فروشگاه اینترنتی

گروه طراحی سایت اُرد Ordsite

طراحی حرفه ای وب سایت - سئو - تولید محتوا

روز شمار خدمات طراحی سایت ORD SITE
تولید محتوای وب سایت ۷۹%
طراحی وب سایت پایه ارزان ۶۲%
طراحی فروشگاه اینترنتی ۵۰%
بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و رنک گوگل ۷۰%
اینفوگرافیک و طراحی استیکر تلگرام ۸۸%

سفارش آنلاین

برای سفارش آنلاین طراحی وب سایت، تولید محتوا و بهینه سازی سئو سایت، کافیست فرم سفارش آنلاین را تکمیل نموده و ارسال نمائید. سفارش شما با دقت زیاد و سریع بررسی میشود.