سئوی اختصاصی گوگل

سئوی اختصاصی گوگل

مطابق آمار سایت positionly. Com، سهم گوگل از بازار موتورهای جستجو یا Search Engine Market Share هفتاد و یک درصد است و موتورهای دیگری مثل بیدو، یاهو، یاندکس و بینگ با اختلاف بسیار فاحشی پشت سر گوگل ایستاده اند.

در نظر داشته باشید که این آمار جهانی است و مثلا وقتی گفته میشود Baidu که یک موتور جستجوی چینی است ۳۴/۹ درصد سهم دارد، باید جمعیت چین هم مد نظر قرار دهیم. همین طور در مورد موتور جستجوی Yandex که روسی است یا موتورهای جستجوی Bing و AOL که اغلب آمریکاییها میپسندند. در ضمن، این آماری است که وب سایت positionly. com ارائه کرده است و دیگر منابع، اغلب سهم بیشتری برای گوگل قائل هستند مثل وب سایت statista. com که می گوید در جولای ۲۰۱۴، بیش از ۸۸ درصد سهم بازارهای جستجو از آن گوگل بوده است. در ایران هم سهم گوگل بیش از ۹۰ درصد از بازار موتورهای جستجو است. اینها همه یعنی اگر شما تمام موتورهای جستجو را کاملا رها کنید و با گوگل رفیق باشید، کفایت می کند. نه تنها به این دلیل که گوگل سلطان موتورهای جستجوست و شما اصولا اگر در گوگل جایگاه خوبی داشته باشید، دیگر نیازی به سایر موتورهای جستجو ندارید، بلکه اگر شما قوانین و سیاستهای گوگل را پیروی کنید، به صورت خودکار، اغلب قوانین و سیاستهای دیگر موتورها را نیز رعایت کرده اید و از آنها نیز ورودی خواهید داشت. در شماره های آینده، سئو را لایه لایه باز خواهم کرد و جزئیات بیشتری را مورد بررسی قرار خواهم داد.